Eerder brachten we op deze site al het nieuws dat uitvaartverzekeraar paal en perk wilde stellen aan tussenpersonen die een uitvaartverzekering wilde promoten aan de hand van gratis cadeaus. Dit standpunt van Monuta krijgt nu navolging. Branchegenoot Yarden heeft nu ook aangegeven af te willen van dure cadeaus bij het verkopen van de uitvaartpolis. De laatste weken zie je namelijk op het internet veel aanbieders die een nieuw spelcomputer, navigatiesysteem en/of kleuren televisie in het vooruitzicht stellen bij een nieuwe uitvaartverzekering. Deze wijze van product aanprijzing wordt erg sterk ervaren als een koppelverkoop. Daarbij hebben de dure cadeaus ook nog eens weinig relaties met de te sluiten uitvaartverzekering. Yarden heeft aangegeven tussenpersonen aan te spreken op dit door de uivaartverzekeraar ongewenste gedrag. De verzekeraar zal met de tussenpersonen in gesprek gaan om ze van gedachten te laten veranderen. Bedrijven die niet bereid zijn om met Yarden hierover samen te werken zullen worden gedwongen af te zien van het Yarden logo op de websites en advertenties. Deze actie van de uitvaartverzekeraar is enorm te prijzen. Het risico is nu gewoon te groot dat mensen op verkeerde gronden besluiten een uitvaartverzekering af te sluiten. Ook blijken veel mensen onvoldoende de voorwaarden te kennen die tussenpersonen bij dergelijke acties hanteren. Wanneer iemand niet voldoende premie heeft betaald en te vroeg de verzekering stop zet, kan worden geconfronteerd met een naheffing voor het verkregen cadeau, dat dan geen cadeau meer blijkt te zijn. zie verder www.yarden.nl
Geef een reactie