Het aanbieden van diverse cadeaus bij het afsluiten van een uitvaartverzekering is al geruime tijd onderwerp van discussie. Veel uitvaartverzekeraars hebben al aangegeven dat ze deze wijze van verkopen niet langer goedkeuren. Daarbij hebben de organisaties een beroep gedaan om vrijwillig te stoppen met het aanbieden van cadeaus bij de uitvaartverzekering. Vandaag valt op de internet site van Assurantie Magazine te lezen dat Yarden het contact heeft verbroken met een van de tussenpersonen. Deze tussenpersoon gebruikte exclusieve cadeaus als flat screen televisies em koffiezet apparaten om nieuwe klanten te werven. Met vijf andere tussenpersonen zijn nu afspraken gemaakt om te stoppen. Yarden wil graag dat de klanten kiezen voor haar uitvaartverzekeringen en uitvaart diensten op basis van een deskundig advies. Een cadeau en de waarde van een cadeau mag voor de consument niet bepalend zijn in haar keuze. Uit het artikel blijkt verder dat nog niet alle tussenpersonen een afspraak heeft kunnen maken met Yarden ten aanzien van deze wijze van adverteren. Ben erg benieuwd welke acties de uitvaartverzekeraar zal nemen om ook deze tussenpersonen te bewegen om op een andere wijze de klanten te benaderen. Zodra meer details bekend zijn zullen we dit op de site vermelden.
Eindelijk zijn ook de andere maatschappijen, zoals: Monuta, Dela, Ardanta, Facultatieve gestopt met tussenpersonen die dure cadeau`s weggeven bij het afsluiten van een uitvaartverzekering. Ook ik heb me lange tijd geërgerd aan deze manier van zaken doen. Volgens mij is een goed advies nog steeds vanzelfsprekend wanneer je werkzaam bent in de financiële sector en passen luxe artikelen daar niet in.
Wat zou ik het fijn vinden als ik niet elke keer als ik het nieuws check op mijn smartphone de boodschap krijg:” Speciaal voor u geselecteerd” uitvaartverzekering huppelepup. Waarom speciaal voor mij? Denkt u dat ik gauw dood ga? Ik wil helemaal geen uitvaartverzekering! U krijgt van mij meer respect als u vraaggestuurde reclame verstuurt. En niet dat we elke dag aan onze dood moeten denken. Dank u voor het lezen!