De verzekeraar kijken steeds meer naar het internet als belangrijk medium om met de klanten in contact te komen. Niet alleen wordt internet ingezet voor het leveren van diensten en service. Het krijgt een steeds belangrijkere rol in de verkoop van verzekeringen. Verrassend is dan om te lezen dat juist Yarden weer de deuren wil langs gaan voor de verkoop van uitvaartverzekeringen. Bij velen roept dit al herinneringen op over de colportage praktijken uit het verleden. Maar Yarden geeft aan dat het alleen gaat om persoonlijk uitleg te geven en het inventariseren van de voorkeuren en wensen van de consumenten. Dus wat betreft Yarden heeft het niks met colportage van doen. De uitvaartverzekeraar wil wel graag haar marktaandeel vergroten en moet dus de portefeuille laten groeien met nieuwe uitvaartverzekeringen. De nieuwe adviseurs die de organisatie hiervoor in dienst heeft genomen worden voor hun inspanning beloond op provisie basis. In totaal is Yarden tien nieuwe adviseurs aan het werven. Deze adviseurs krijgen na aanname eerst een interne opleiding voordat ze deuren langs gaan. Daarbij worden in enkele weken erkende opleidingstrajecten gevolgd die relevant zijn voor het verkopen en adviseren van uitvaartverzekeringen en aanvullende dienstverlening. Naar verwachting gaan de nieuw opgeleide verkopers in het loop van het nieuwe jaar op pad.
Geef een reactie