Eerder maakten wel al melding van dat de uitvaartverzekeraars als Yarden en DELA willen stoppen met het samenwerken met de zogenoemde cadeauaanbieders. Vandaag maakt ook Monuta bekend te willen stoppen met de samenwerking met deze aanbieders. In de berichtgeving geeft Monuta aan dat ze blij is met de ontwikkeling dat steeds meer producten online gekocht kunnen worden en dat ook de uitvaartverzekering onder deze groep producten valt. Met deze uitvaartverzekering kunnen de consumenten ervoor zorgen dat de uitvaartwensen later ook daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden. Volgens haar eigen getallen werkt Monuta samen met meer dan 3000 tussenpersonen in Nederland. Ook bij deze tussenpersonen kunnen de uitvaartverzekeringen van Monuta afgesloten worden. En veel tussenpersonen bieden ook online deze mogelijkheid. Natuurlijk wordt in markt met concurrenten reclame gemaakt voor de diensten en producten die een bedrijf in de online winkel hebben. Maar Monuta geeft aan moeite te hebben met de bijzonder aanbiedingen rondom haar eigen uitvaartverzekeringen. In deze aanbiedingen worden cadeaus beloofd bij het afsluiten van de uitvaartverzekering. Vaak wordt in de advertenties aangegeven dat het om uitvaartverzekeringen van Monuta gaat. Echter zonder te vermelken dat het niet Monuta is die de cadeaus verstrekt. Monuta heeft de ervaring dat dergelijke advertenties verwarrend zijn voor de consument. Monuta heeft nu de tussenpersonen gevraagd te stoppen met deze methode. De consument moet kiezen voor Monuta naar aanleiding van een goed advies en niet om het grootste cadeau. Monuta geeft aan ver te willen gaan. Als Monuta in de toekomst merkt dat aangesloten tussenpersonen deze verkoopmethode nog steeds gebruiken, dan zal de samenwerking hiermee worden stop gezet.
Geef een reactie