De Consumentenbond gaat het zich inzetten voor consumenten die problemen hebben met uitvaartverzekeraar Yarden. De bond roept klanten van Yarden op om zich bij haar te melden als ze problemen ondervinden met de natura uitvaartverzekering die ze voor 2007 hebben afgesloten. Deze datum is belangrijk. Want vanaf dat moment heeft Yarden de voorwaarden van haar natura uitvaartverzekering aangepast. Voor deze natura polis wordt van deze datum nog maar een vast bedrag uitgekeerd. Natuurlijk ging niet andere klant akkoord met deze wijziging. De wijziging zorgde toen ook voor wat ophef. Als uitkomst en op advies van Kifid mochten klanten zelf bepalen of ze de oude of nieuwe polis voorwaarden van toepassing wilden laten zijn op de uitvaartverzekering.
Nog steeds klachten over natura uitvaartverzekering
De reden dat de Consumentenbond het meldpunt heeft geopend is een uitspraak van de kantonrechter in mei 2014. De rechter stelde Yarden in het ongelijk nadat het de nabestaanden probeerde te laten op draaien voor de kosten van extra diensten bij een natura uitvaartverzekering. Hierbij komt dat ook in 2013 de Consumentenbond klachten had ontvangen over de uitvoering van de natura uitvaartverzekering. Deze klachten gingen over consumenten die niet de juiste communicatie hadden ontvangen of verzekerden die werden gewezen op onderverzekering bij de uitvaartverzekering.
Blijkbaar is het aantal klachten dat de Consumentenbond heeft ontvangen dusdanig groot dat het zich gaat verdiepen in de kwestie. Met het meldpunt wil de bond achterhalen of meer consumenten deze ervaringen hebben met Yarden.
Yarden staat open voor actie Consumentenbond
Op de site van het Assurantie Magazine staat aangegeven dat Yarden open staat voor de actie van de Consumentenbond. Yarden laat weten dat het nooit tot een rechtszaak had moeten komen. De organisatie heeft al excuses aangeboden aan de betrokken klant.
Ben benieuwd hoe deze zaak verder zal lopen. Lijkt me dat het voor Yarden niet prettig is als de Consumentenbond open aangeeft een actie te gaan starten. Goed dat Yarden de fout van de rechtszaak heeft erkend en open staat voor de actie. Misschien dat ze door samenwerken tot een verbetering van het product en/of dienstverlening kunnen komen.
Geef een reactie